Dnešní doba je doba informací. Nejen díky internetu máme dnes přístup prakticky ke všemu, co chceme vědět. To je samozřejmě na jednu stranu dobře. Pokud si potřebujete vyhledat něco o daném konkrétním tématu, nebo vás zajímá odpověď na některou otázku, pak dnes není nic snazšího než zadat svůj dotaz do některého z mnoha internetových vyhledávačů.
Má to však i svou druhou stránku. Málokdo však totiž přemýšlí o tom, zda má dostatečné znalosti v oboru na to, aby odpověď na svou otázku pochopil. Týká se to také nejrůznějších zkratek. Jednou z nich je například i SEO – Praha. Co se pod tím skrývá?
Předně je třeba si říci, co to vlastně SEO je. Jedná se o zkratku, vycházející z anglického Search Engine Optimalization, tedy optimalizace internetového vyhledávače. A zde je kámen úrazu. Když toto uslyšíte, jistě vás napadne, že budeme nějakým způsobem měnit či nastavovat některý z mnoha internetových vyhledávačů. To však není pravda.
Ve skutečnosti nejde o úpravu vyhledávače samotného, ale o webovou stránku, kterou chceme podpořit. Upravíme, tedy optimalizujeme, ji tak, aby pokud zadáme do vyhledávače určité slovo, byla v seznamu výsledků na jednom z předních míst. Toho se samozřejmě dosahuje nejrůznějšími metodami. A proč je to tak důležité?
Je nutné si přiznat, že pro webové stránky fyzických osob, jako jsou nejrůznější blogy, to nemá až takový význam. Pro firmy to však může být klíčové. Pokud se totiž odkaz zrovna na jejich web objeví ve výsledcích na jednom z prvních míst, pak je mnohem větší pravděpodobnost, že na něj vyhledávající klikne. A čím více lidí daný web navštíví, tím více je potenciálních zákazníků. A to samozřejmě znamená větší zisk.
Jak je tedy vidět, skutečnost může být poněkud jiná, než se zdá. Slovo Praha – SEO pak již jen samozřejmě označuje místní příslušnost. Je však dobré vědět, že pro podnikatele je to služba k nezaplacení.