Hodně lidí volí v zimních měsících místo vlastního auta veřejnou dopravu. Má to svou logiku, jelikož cesty jsou v mrazivých obdobích poměrně dost poničené a auto se na nich mnohem snáze poničí nežli v létě. Vzhledem k tomu, že ani sníh smíchaný s posypovou solí nejsou k vozu zrovna přívětivé, je lepší ho nechat raději celou zimu stát mimo. Ovšem nejde ho jen tak zaparkovat, je potřeba udělat několik zásadních úprav.
– Určitě byste neměli nechávat auto jen tak. Ono by totiž nemuselo dlouhou zimu vydržet bez následků. Daleko rozumnější je zaparkovat ho do garáže, kde bude v bezpečí před všemi negativními povětrnostními vlivy. V případě, že nepatříte mezi majitele garáže, můžete zvolit nouzové řešení ve formě plachty. Takto sice není vůz chráněn tak jak by správně měl, ale je to lepší než nic.
– Postarat byste se rovněž měli i o pneumatiky. To v tomto případě znamená, že byste je měli nahustit přesně dle doporučení výrobce. Nechat stát auto tak dlouho s nahuštěnými gumami jen z poloviny není příliš chytré. Na jaře byste je mohli rovnou vyhodit. Kvůli ložiskům je vhodné navíc postavit vůz na špalky.
– Také je důležité pořádně se postarat o tekutiny, tedy o benzín a o olej. Možná to zní trochu paradoxně, ale než auto připravíte k zimnímu spánku, měli byste ho správně do plna natankovat. Důvod je poměrně prostý – vlhkost. Ta by se totiž mohla v poloprázdné nádrží začít usazovat, což by mohlo vést až ke korozi, a to není zrovna to, po čem asi toužíte. Ještě důležitější je výměna oleje. Auto odstavené několik dní či pár týdnů se výměna oleje týkat nemusí, ale chcete-li mít celou zimu auto zazimované, olej rozhodně vyměňte. Použitá totiž v sobě obsahuje nebezpečné látky, které by mohly poškodit motor. Tento efekt nastává pouze při dlouhém stání. Standardně používanému auto toto nehrozí.