Život v pražských ulicích, zejména v obytných zónách okrajových sídlišť byl do nedávné doby charakterizován typickým zvukem jedoucích tramvají. Jejich cinkání a pohyb hlučného podvozku po kolejišti některé z nás probouzely ještě před zazvoněním budíku, to však platilo do doby, dokud nevyjela do ulic první 15T For City. Tyto vozy svým poněkud „kosmickým“ vzhledem ulicím jasně dominují, jsou elegantní, vznešené a především tiché. Tichý chod byl základním předpokladem pro konstrukci něčeho nového, co Pražané velice rádi přivítali.
Kombinace kovu a laminátu
Konstrukční kanceláře se soustředily na pevný podvozkový skelet, studovaly všechny možné i nemožné rezonující prvky, konstrukci doplnily protivibračním speciálním lakem a v prostoru pro cestující nechaly instalovat protihlukovou bariéru v místech nad podvozkovými poloosami. Inovace skeletu pamatovala i na vodní chladicí systém střídavého synchronního elektromotoru s permanentním magnetem. V těchto vozech odpadla navíc hlučná převodová skříň vzhledem k tomu, že jsou kola poháněna přímo silným motorem. Nosný rám tramvaje tvoří kombinace kovových nosníků a plechů a laminátového opláštění. Kompletní výrobní cyklus jedné tramvaje zaujímá přesně 6 měsíců, což je pro vozidla tohoto typu velice krátká doba.
Elektromotory s vysokým točivým momentem
Pohonnou jednotkou je systém IGBT měničů pro řízení napájení, který obsluhuje celkem 4 motory nasazené na jedné podvozkové soupravě. Každý podvozkový celek má dvě nápravy a je odpružen ve dvou stupních, kola mají brzdové kotouče integrované, jsou odlehčené ocelovými pružinami a hydraulickými tlumiči. Absence převodovky je v těchto vozech klíčová, motory mají totiž vysoký točivý moment a zvládají kola pohánět jen s odpojitelnou zubovou spojkou. Motory pracují v poměrně nízkých otáčkách a to je jedním z hlavních důvodů velmi nízké hlučnosti celé soupravy.
Kilometry kabelů
Stroj je nakonec oživován kilometry kabeláží včetně datových kabelů. Všechny systémy se postupně uvádí do provozu, nastaví se a odzkouší. Na úplný závěr se usazují sedadla v interiéru, zprovozňuje kabina strojvedoucího, osvětlení vnitřní i vnější a po montáži se všechny systémy testují ve vedlejší hale. Nový vůz je pak dopravován na speciálním návěsu z Plzně do cílového depa Dopravního podniku hl. města Prahy.